? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, December 16, 2010

Menginjak umur 25 tahun...



Alhamdulillah...
syukur kerana masih dapat merasai nikmat hidup yang Allah berikan ...masih lagi berpeluang menghirup udara segar..dan merasai indahnye hidup...
ermm dah lame x update blog cyg nie..rase rindu nak mengedit..tapi apa topik yang nak di bicarakan???ermm soal hati??soal rindu yang tak kesampaian...hehehe..camtulah plak...

Ahhh rase malas pulak nak memikirkan...tapi inilah yang sedang menghantui diri...
segalanye bermula bile suatu malam ketika keluhan aku untuk mendirikan mahligai indah kepada emak..hehe almaklumlah bile tibe detik masuknye tahun 2011 aku sudah menginjak 25 tahun...ukss sudah tua maa...so dh mule juga risau akan kesinglelan diri ini..huhu

Tapi yang menjadi kerisauan yang berpanjangan bile keesokkan harinye mak dah mula menyatakan hasratnye yang x berapa nak bestnye tue bile nak mnjodohkan aku dgn saudara kami..aduhai !!! sepantas kilat mak aku punya idea...oiitt gerun aku...lantas aku cepat cube mengelak dan cuba mengubah topik bukan ape...rase x bestlah plak nak kawen sedare nie..dah lah time membesar pun depan mata...hishh tapi bile memikirkan hasrat tuk menamatkan zaman solo nie hati ade berbunga riang...huhu gatainye.. ermm x bole2 lupakan cadangan mak tue..x nak....muktamad!!

Adakah aku ni hipokrit!! kejap nak kejap tak nak..ape yang sebenarnya yang bersarang dalam hati ini Allah saja yang tahu..kita tak boleh menilai seseorang dari luaran..tapi jauh di sudut hati aku...mungkin dia bukan orangnya...entahlah !!!!tak de rase plak keserasian antara aku dengan dia...tapi orang kata belum cuba belum tahukan...:)

Hushh!! bukan mudah seperti yang dijangka kan....dulu mase kecik2 selalu pikir..lepas abes belajar,keja pastu kawen..hehehe..tapi sekarang nak kecapi satu2 perkara tu x semudah yang kita jangka..banyak onak ranjau yang kena harung..kalau macam ni punyelah susah nk kawen tibe2 terpikir napelah orang yang dah kwen senang2 je nak cerai..rase jawapannye mudah je kott..sebab org yang bercerai tu tak rase susahnye nak kawen..mcam yang aku rase sekarang...hehehe..pandai tak aku buat hipotesis!!!huhu..


Yang pasti sekarang, aku x nak buka lagi cakap2 tentang bab nak kawen depan mak..hehe takut yooo....bukan ape...bile difikirkan kembali ....jodoh tu pasti ada..dan pasangan kita itu adalah cerminan bagi diri kita..kalau nak dapat yang baik, kenalah jadi yang terbaik..kalau nak yang soleh. kenalah jadi solehah..walaupun nama aku bukan solehah..hehe..

Bila sampai saat dan ketika nanti si jodoh pasti kan datang juga menemui aku yang sentiasa menanti walaupun tak pasti tarikh, masa dan ketika waktunye ....yang pasti doa adalah peneman untuk memudahkan perjalanan "en jodoh" sampai ke destinasi ....yang pasti betulkan niat dulu...tujuan dan matlamat kita di muka bumi ..capai seberapa banyak perkara yang boleh mendapat keredhaan ALLAH..tu lagi UTAMA dari apa yang aku fikirkan sekarang..


Biarpun menghampiri sebuah pintu yang dinamakan GERBANG PERKAHWINAN juga salah satu yang boleh mendapat keredhaanNYA tapi aku perlu lebih berhati2...memilih nakhoda yang bakal mengemudi kapal aku nanti..perkahwinan tue juga dah boleh di ibaratkan sebuah rumah...yang ade banyak bilik...jadi sebagai tuan rumah, sudah menjadi keperluan untuk aku memastikan rumah itu ibarat sebuah taman..iaitu seumpama taman2 syurga atau mungkin kesilapan yang aku bina bakal merosakkan rumah itu yang akhirnya menjadi satu lubang yang merupakan antara lubang-lubang neraka..nauzubillah....minta di jauhkan..

Yang pastinye SEBUAH PERKAHWINAN bukanlah sesuatu hubungan tetapi jalan untuk kita lebih hampir mencapai redha Yang Maha Agung..Oleh sebab itu, matlamat hendaklah jelas dan perlu sentiasa diperjelaskan dalam doa..



"Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri dan keturunan kami sebagai penyenang hati, dan jadikanlah kami imam (pemimpin) bagi orang-orang yang bertakwa.."
surah ALFURKAN ayt74..

No comments:

Post a Comment