? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, October 19, 2010

Jiwa seoarang ayah...

Alhamdullillah..agenda untuk melawat seorang rakan yang selamat menjadi seorang ibu berjalan dengan lancar walaupun pada awalnye macam tak menjadi...tapi bila memikirkan yang amalan menziarahi sesama rakan ni selalu diamalkan oleh Rasullullah terasa kembali bersemangat...

Setelah menjemput seoarang rakan sebagai peneman, kereta bergerak laju...(hehe walaupun sebenarnye taklah laju manapun)..ikut nasihat emak tercinta..

errm akhirnye tiba juga destinasi yang dituju..x jauh pun dalam melaka juga...tu yang buat aku sanggup pergi tu..hehe..kehadiran aku disambut oleh si ayah, ibu dan baby yang comel..ermm kecilnye baby nie..cute,muke saling tak tumpah macam si ayah..tapi yang buat aku geram baby nie asyik tidur jerkk..baby bangunlah aunty dtg nie!!!!!!!!!!!hehe gelaran tuk akulah tue..
ermm puas ayah dia dok bangun2kan..hehe tapi mata baby still nk pejam je...hehe almaklumlah baby kan kuat tidur....kalau aku pun d beri peluang tidur juga nikmat yang tak terperi nikmatnye..hahaha

Yang menarik sangat pada aku, bila melihat kasihnye seorang ayah dan suami...beruntungnye kawan aku dapat suami yang happy jer..suke wat lawak ala macam nabil jerk...hehe kata si ayah

"malam x de peluang tuk bermain dengan baby sebab bekerja jadi waktu siang nie ..baby kena bangun main dengan ayah ok"..

hehe asyiknye aku tengok si ayah mengurut tangan dan kaki si baby yan masih kecil tue..sempat juga dia menceritakan detik2 cemas di wad bersalin..huhu gentar bile dengar...
terdetik juga kat hati nie..ohh indahnye bile dapat merasai apa yang kawan aku rasai nie....tapi bersediakah aku nak lalui semua nie...????persoalan tu kembali berlegar2 di ruang akal...kerana bukan mudah untuk melalui perubahan hidup berkeluarga...perlu bersedia dari segi fizikal, mental dan paling penting juga ekonomi...hehe



kalau tak bersedia maka akan terjadilah perkara yang tak kita ingini, seperti kes yang baru aku baca tadi di dada akhbar tentang kesangupan seorang ayah yang menggigit bayinye yang beru berumur 2 bulan akibat tertekan..ermm pelik juga aku baca kes nie..dek lantaran tak berpuas hati dengan isterinya yang tak nak mengisi botol dalam air, si anak kecil yang belum mengetahui apa2 dijadikan mangsa keadaan...gerun pula aku memikirkan masalah kehidupan ini..bila dibebani dengan masalah..manusia dalam kemurungan macam2 boleh berlaku..jadi sebagai insan yang percaya pada kebesaran pencipta kita..


kasih ibu membawa ke syurga, kasihnye ayah kekal selamanye..kenangan bergambar bersama ayah
moga aku sentiasa menjadi anak yang sentiasa mengenang jasa mereka..


berdoalah semahunya agar kita sentiasa tenang dan sabar dalam menghadapi segala cabaran...biarpun diri dilambung keresahan namun jangan dilupa memohon kepadaNye , agar di beri jalan keluar kepada setiap masalah..dan istigfar sebagai perisai dari bisikan syaitan..:)



~salam manis~





No comments:

Post a Comment