? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, May 8, 2011

Benarkah wanita penfitnah dunia????

>”Sesungguhnya dunia itu manis dan lazat, dan sesungguhnya Allah menitipkannya padamu, kemudian melihat bagaimana kamu menggunakannya. Maka hati-hatilah terhadap dunia dan hati-hatilah terhadap wanita, karena fitnah pertama yang menimpa bani Israel disebabkan wanita”(HR Muslim) (At-Taghaabun 14-15).



Kuatnya pengaruh seorang yang bergelar "wanita"..

Tangan lembut yang mampu mengoncang dunia sebenarnya mampu jua menjadi penfitnah pertama dunia...Ya Allah bukan mudah untuk aku mengalas tanggungjwab yang engkau berikan ini...

buat insan yang aku sayangi...
Sayang..
maafkan aku kerana meninggkalkan sedikit coretan ini...

Sayang..
Senyum manis dan jelingan manja yang kau lemparkan tadi benar-benar mengetarkan hati perempuanku..

lunak kata dan rayu manjamu persis seorang anak kecil yang meronta-ronta inginkan sesuatu dan akhirnya aku merelakan dan memenuhi segala yang kau inginkan...

siapa tidak bangga menjadi "milikmu"..ramai gadis2 yang di luar sana..berebut ingin berdampingan denganmu..namun aku jua yang menjadi pilihanmu..

namun tahukah engkau bahawa senyuman dan rayuan itulah yang bakal mengheretkan aku dan dirimu sebagai warga tetap ahli neraka..

Maafkan aku sayang...
relakan pemergian aku..
aku sedar akan kebodohan kita..kita dah terlalu jauh dengan tipu daya dunia..sehingga kita terlupa padaNya...

aku yang bersalah.
jika dulu aku katakan tidak pada perkenalan ini pastinya tiada pertemuaan yang berlaku..
dan sekiranya tiada pertemuan pastinya tiada renungan mata yang akan bertaut ke hati...
pasti tiada "sms"
janji-janji manis..
pujuk rayu..
kata sayang...
berbual berjam2 di telefon..
sampai panas telinga..namun itu semua pun aku sanggup..

ini semua mainan dunia sayang..
agenda syaitan yang mahu menghancurkan kita
anak cucu ADAM..
aku tersungkur di dalam dunia ciptaan aku sendiri..

jika dari dulu lagi aku sedar akan kerugian yang bakal aku terima..
pastinya aku selamat dari belenggu ini..
belenggu yang merantai jiwa...
kerana akulah penfitnah dunia..


biarlah perpisahan ini menjadi titik permulaan untuk aku mencari sinar baru...
aku ingin pergi jauh dari sisi mu..aku perlu punya kekuatan untuk membentuk jiwa dan rohani ...aku perlu kenal siapa sebenar aku...kerana aku tidak mahu terus menerus menjadi penfitnah dunia..


..Ya Allah berilah aku petunjuk...bersihkanlah hati yang dipenuhi dengan titik-titik noda ini..berilah aku keampunan dari setiap kesalahan yang pernah aku lakukan...

~ikhlas dari manusia yang bergelar insan~

Allah itu maha pengasih lagi maha pengampun...pintu taubat sentiasa terbuka..bertaubatlah dengan bersungguh-sunguh andai benar kita pernah menyusuri jalan yang gelap dan kelam itu...sekali kita menggiingatiNya berkali-kali DIA akan menggingati kita...

No comments:

Post a Comment