? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Saturday, August 13, 2011

Harusnya yang bagaimana??


Assalamualaikum..w.b.t

1.35 am - masa diisi dengan mengadap BINGKISAN CAHAYA sambil mengintai blog2 yang di rasakan menarik..

Apa yang nak di ceritakan tak adelah menarik sangat cuma..di saat dan ketika ini , minda ligat memikirkan..seharusnya yang bagaiman untuk aku memilih???wah !!! nak pilih ape yerk??baju raya ke??kueh raya ke???..huhuhu ...bukan, bukan dan bukan..

Apa yang pasti ia berkaitan dengan kehidupan yang akan datang...huhu MR RIGHT ke???huh!! mybe..

Bukan mudah sebenarnya bila nak buat benda baik ni contohnyelah "nak bina suatu ikatan yang suci seumpama kita nak membina masjid...banyak sangat yang perlu di teliti dan di perhalusi...

Mungkin ade hikmah yang tersimpul rapi dalam pencarian ini, aku sendiri pun kurang kepastian...ape sebenarnya yang aku nak cari dan nak pilih...ngeeeeeee~ape pun tak bleh~

Pesan seorang kawan, pilih lah selagi kite mampu sebab dalam Islam sendiri menganjurkan kite untuk memilih dan ade pula kreteria yang perlu di nilai...Katanye lagi, dulu2 dia amalkan utk sebut 5 jenis perkara dalam doa2 die supaya nak dapat yang terbaik dari ladang..hahaha
Iaitu,
1. Ilmu ..biarlah ilmu melebihi diri kita supaya dapat membimbing, lelakikan sifatnye memimpin..

2. Kerja yang menjamin-kalau boleh nak kerja gomen yang ade pencen tue

3. Umur lebih dari dirinya-faham2lah kan laki ni kan lambat matang..hahaha ntah pape ntah..

4. Tak merokok-maaflah yerk orang merokok ni kadang-kadang kurang jaga kebersihan, kurang sabar dan yang paling membimbangkan pendek umo..hihi

5.Menjaga agamanya dan keluarganya-yang ni sepatutnya kena letak pada carta yang teratas...sebab bagi aku ni yang paling penting...

Wah banyak juga erkk..jenuh nak check list satu2 nie..aku tabik spring kat kawan aku nie sebab laki die memenuhi ciri2 yang di atas, tapi tue luaranlah yang dalaman aku tak pastilah pulak , yelah mane ade orang perfect gile sangat, paling kurang mesti ade terkucil 1, 2 benda ... kan kan...hehehe

tapi yang paling pentingkan , orang cakap...(asyik orang je cakap, aku punya cakap x nak tulis ke??)pilih yang sayang lebih, ketat-ketat kat diri kita pasti tue yang akan menjamin kebahagian berpanjangan...yealah

-kalau dia sayangkan aku, dia akan jaga aku, sayang aku.
-kalau dia sayangkan aku, dia akan jaga kehormatan aku, keselamatan aku..no pegang2 until "halal"
-kalau dia sayangkan aku, dia akan telefon aku...sehari sekali..ok kan??
-Kalau dia sayangkan aku, dia suke balas massage aku, x msg sehari pun bleh rindu tahap gaban
-Kalau dia sayangkan aku, dia akan senang untuk "share" ape2 dengan aku..
-Kalau dia sayangkan aku, time shopping dia yang belanja aku..bleh camtu??
-Kalau dia sayangkan aku, dia akan selalu tarbiyyah..huhu suke dgr org bg peringatan pd ak :)
-Kalau dia sayangkan aku, dia boleh jadi pendengar setia, almaklumlah aku suke bercakap..haha
-kalau dia sayangkan aku, pasti punya die boleh berubah untuk kebaikkan aku dan dia...
dan yang paling penting..
-Kalau dia sayangkan aku, hari ini juga dia datang pinang aku..ngeeeeeeee..bleh ke mcam tue???

berfantasi di alam realiti, yang penting..panjatkanlah doa ,moga Allah ketemukan yang terbaik...kerana kita hanyan mampu merancang,yang tanpa kita sedari Dia juga punya rancangan lebih baik dari apa yang kita sedang rancangkan..hehehe selamat memilih..kalau dah jumpa..jangan tunggu lama-lama , nanti lama2 ...masuk angin keluar asap

>________<





No comments:

Post a Comment