? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, August 11, 2011

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak1432H

Assalamualaikum w.b.t,

Syukur Alhamdulillah kerana hari ini aku masih lagi dapat merasa langit Ramadhan. Manisnye rase suasana berbuka bersama keluarga tercinta serta mengerjakan ibadah terawih di malam hari. Tidak semua manusia di muka bumi ini yang diberi kesempatan oleh Allah kerana kita masih boleh lihat lagi di mana terdapat manusia yang masih lalai dan alpa dengan perintah Allah. Walaupun di bulan yang mulia ini syaitan telah diikat supaya tidak melekakan kita namun musuh yang paling utama iaitu nafsu masih lagi bebas..sekiranya kita tidak berdaya untuk menguasainya maka tiadalah bezanya antara Ramadhan dan bulan-bulan yang lain.

Duhai sahabat beribadatlah kamu seakan-akan Ramadhan kali ini adalah yang terakhir buat kita kerana Ramadhan seterusnya belum tentu kita dapat merasainya.



Daripada Abu Hurairah r.a., sabda Rasulullah s.a.w. “Siapa yang berpuasa Ramadhan dengan keimanan dan mengharap redha Allah , akan diampuni dosa-dosanya yang terdahulu.”

Akhir kalam, kita masih punya masa untuk merebut kelebihan serta keberkatan Ramadhan supaya Ramadhan kali ini lebih bermakna dan lebih dihayati berbanding yang sebelumnya. Semoga tarbiyah dari bulan yg mulia ini akan mendidik diri kita menjadi insan yg lebih berilmu dan beramal dengan penuh keikhlasan.

Wassalam..

No comments:

Post a Comment