? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, August 11, 2011

Sedekah Menolak Buruknya Sebuah Kematian



Assalamualaikum..whbt

Salam Pagi Jumaat...

Sedar tak sedar , hari ini ialah tanggal 12 Ramadhan 1432H ini bermakna kita semua sudah melewati 10 Ramadhan yang pertama di mana permulaanya rahmah. Sungguh pantas masa berlalu meninggalkan kita..Namun apakah sudah banyak amalan di bulan yang penuh barakah ini dapat kita rebut?????

Di kesempatan ini, kita bertuah masih dikurniakan nikmat hidup untuk merasai langit penghulu segala hari dan penghulu segala bulan...Nikmat sihat serta nikmat iman untuk merasai manisnya menjalankan ibadah yang sedang kita lalui ini iaitu berpuasa..

Dengan limpahan nikmat yang diberikan pada kita ini, seharuslah kita menadah tangan untuk mengucapkan rasa syukur...dan untuk lebih menunjukkan rasa syukur kita pada segala pemberian Allah marilah kita sama-sama berkongsi setiap nikmat itu dengan memberi pertolongan kepada mereka yang memerlukan..

"Bersedekahlah walaupun sedikit dan jangan meremehkan sedikit pun yang kita sedekahkan, biarpun ia cuma sebiji tamar, sepotong roti atau segelas susu." Sungguh mudah bukan????jadi marilah kita praktikkan....tidak perlulah kita gusarkan, apakah bentuk perkongsian yang harus di berikan sekiranya kita ingin bersedekah, yang penting haruslah ikhlas, semoga amalan kita di terima.

Sesungguhnya Rasulullah S.A.W sendiri pernah bersabda:

"Ubatilah para pesakit kamu dengan menganjurkannya untuk bersedekah"

Dalam hadis yang lain disebutkan bahawa Rasulullah S.A.W bersabda:

" Sesungguhya sedekah itu dapat memadamkan kemurkaan Tuhan dan menolak kematian yang buruk".






1 comment: