? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, April 7, 2009

KALENDERLAH....

Dari awal tadi aku hanya ceritakan tugasan yang aku buat masa kelas jer tau, tak termasuk lagi tugasan untuk tutorial. Kerja tutorial pertama untuk Bahasa Dalam Multimedia ialah membuat kalendar. Kalendar tu haruslah ada gambar masing-masing dan dibuat dengan menggunakan adobe photoshop. Adobe photoshop ni aku mula belajar dengan floormate aku. Tapi tak banyaklah aku belajar, sebab tak sempat.


Belajar adobe photoshop ni tak semudah power point. Sampai saat ni banyak juga alat-alat dalam Photoshop yang aku tak tahu apa fungsinya. Yang asasnya tu tahulah tapi nak tahu semua tu rasanya kena belajar lagi. Kalendar tu aku buat tahun 2009. Syoknya, boleh letak gambar sendiri, gambar famili, gambar kawan-kawan. Selalu tengok kalendar gambar orang lain dan tak tahu pula yang kita boleh buat sendiri dan cetak. Murah pulak tu. Ingatkan seratus lebih, rupa-rupanya hanya RM 27 je....





cun tak???hehe

No comments:

Post a Comment